Korona i Nittedal 12. mai - status og internasjonal sykepleierdag

De siste 14 dagene har det blitt registrert 24 positive koronaprøver i Nittedal kommune, det vil si 96 positive per 100.000 innbyggere. Smittetrenden er økende med 20 smittetilfeller siste uka, sammenlignet med 4 positive prøver de foregående sju dagene. En overvekt av smittetilfellene dreier seg om husstandssmitte.

Over 1.000 innbyggere har testet seg på teststasjonen den siste uka, 1.400 siste 14 dager.

I dag 12. mai markeres den internasjonale sykepleierdagen, og ordfører Inge Solli forteller at koronapandemien har bidratt til å synliggjøre den viktige jobben sykepleierne gjør.

- Sykepleiernes kompetanse er viktig i spesialhelsetjenesten, på sykehusene og i kommunehelsetjenesten. Jeg vil i dag sende en hilsen til alle sykepleierne i Nittedal kommune, og takke dem for den flotte jobben de gjør for våre innbyggere. Gratulerer med den internasjonale sykepleierdagen, sier ordfører Inge Solli.

Smittetallene og antall tester oppdateres daglig her.

Publisert: 12.05.2021 09.15