Nittedal kommune åpner for å fremskynde vaksinedose 2

Innbyggere som har fått time til vaksinering for sin andre dose kan nå fremskynde timen med minst to uker. Torsdag 5. august åpner vi for at innbyggere som har time fra nå og frem til og med 10. september får muligheten til å flytte sin opprinnelige vaksinetime lenger frem i tid.

Hver uke vil vi åpne for at flere og flere kan fremskynde sine vaksinetimer. Tirsdag 10. august kl. 1200 får alle med time til og med 17. september muligheten.

Vi ber om at så mange som mulig benytter seg av Helsenorge sine nettsider og ikke Nittedals koronatelefon.

- Det er mange innbyggere som nå vil få muligheten til å flytte vaksinetimen sin nærmere i tid, og pågangen ville derfor blitt svært stor om alle skulle ringt til oss. Derfor oppfordrer vi alle som har mulighet til å flytte timen sin digitalt, om å gjøre det, sier kommunelege og vaksineansvarlig Gudmund Noddeland Myhren.

Slik fremskynder du timen: Logg deg inn på Helsenorge.no. Trykk på «Timeavtaler», deretter «Bestill time». Her finner du en oversikt over ledige timer. Din opprinnelige time vil automatisk bli avbestilt når du bestiller en ny.

Vaksineansvarlig Myhren legger til at kommunen ikke vil prioritere spesielle yrkesgrupper i fremskyndingen av vaksinedosene.

- Vi forholder oss til FHIs anbefalinger. Det vil bli store fremskyndinger for alle innbyggere, fastslår han.

Dersom du fortsatt ikke har fått første vaksinedose og ønsker å motta den, ber vi deg om å ta kontakt med oss via koronatelefonen slik at vi kan få satt opp en time til deg.

Publisert: 05.08.2021 16.28