Noen utendørs idrettsanlegg åpnes

Følgende utendørs idrettsanlegg åpner for organiserte treninger:

Slattumbanen, Libanen, sentralidrettsanlegget, Hakadal IL / Varpet og skiskytteranleggene.

Det betyr at idrettslagene forsiktig kan gjenoppta treningene når de er klare for det.

Med åpningen følger strenge krav til smittevern. Kravet er at idrettslagene følger nasjonale retningslinjer, og har en voksen person over 18 år til stedet på hver trening, som følger opp at retningslinjene blir fulgt.

Det stilles også krav om at idrettslagene rapporterer til kommunen når det foregår trening på de ulike anleggene, og hvem som er ansvarlig.

Situasjonen vi står i med smittefare og potensielt store konsekvenser må vi fortsatt ta på største alvor. Kommunen vil derfor føre tilsyn med at retningslinjene blir fulgt.

Publisert: 20.04.2020 14.25