Nytt kjøremønster ved Rotneshallen og Nittedal ungdomsskole

Det er nytt kjøremønster ved Rotneshallen og  nye Nittedal ungdomsskole. Merk at innkjøring for både skolen og hallen nå er i øst (øverst i bakken), mens utkjøring for begge er i vest (veien nærmest hallen).

Pilene i tegningen viser hvordan kjøremønsteret nå er regulert. Det betyr at veien ved hallen, som tidligere har vært toveis, nå er kun utkjøring.

Foran skolen er det en «kiss and ride»-sone. Her kan man kun stoppe for av og påstigning. Dette gjelder både vanlige personbiler og HC-biler med rampe. Her kan elevene slippes trygt av uten at de må krysse parkeringsplassen.

HC-plassene er plassert med tanke på ressursavdeling og bassenget som begge er tilrettelagt for denne brukergruppen. Fire av disse plassene leder direkte ut på gangvei.

Kommunen ønsker først og fremst at så mange som mulig skal gå og sykle til skolen. Derfor er det godt tilrettelagt for sykling. Det er to sykkelparkeringer under tak ved NUS. Begge disse ligger øst på skoleområdet. (Sykler skal ikke parkeres langs fasaden på skolen.)

Publisert: 17.08.2020 13.55