Sterk oppfordring fra kommuneledelsen om korona-virus

Korona-viruset er i rask utvikling, og det er viktig at alle gjør det de kan for at smitten ikke skal spre seg, sier fungerende ordfører Inge Solli.

– Vi må forsøke å beholde roen, samtidig som vi gjør det som skal til for å stoppe spredningen av korona-viruset. Vi har alle et ansvar for å ta vare på egen og andres helse. Fra kommunens ledelse ber jeg alle innbyggere om å rette seg etter de retningslinjene og pålegg som gjelder. Ved en felles dugnad kan vi raskere komme ut av den vanskelige situasjonen vi er i, og få tilbake en god livskvalitet, sier fungerende ordfører Inge Solli.

Han har en sterk oppfordring til alle innbyggere om å følge noen enkle råd fra kriseledelsen i Nittedal kommune.

– Følger du disse rådene, tar du ansvar og er med på å stoppe utviklingen av korona-viruset. Å ta forholdsregler som om du er smittefarlig handler ikke om portforbud, men å følge noen klare og enkle regler slik at vi sammen kan komme tilbake til et normalt liv, påpeker Solli.

Nittedal kommune oppfordrer alle innbyggere til å ta forholdsregler som om du er smittefarlig.

Det betyr:

• Til alle elever som er hjemme: Ikke besøk hverandre (følg gjerne rådene om faste lekevenner fra helsenorge.no)
  • Hold avstand til andre du møter.
  • Ta gjerne en spasertur hvis du trenger å bevege deg.
  • Er du ikke syk eller har mistanke om smitte, gå i butikken ved behov.
  • Er du så syk at du trenger bistand, ring legen.
  • Er du ikke syk, forhold deg rolig. Det er også en viktig del av denne dugnaden.
  • Les Nittedal kommunes hjemmesider med informasjon om koronavirus.

La denne perioden på to uker få størst mulig effekt, slik at vi får kontroll på smittesituasjonen.

Dette vil også bidra til at alle som må på jobb i helsetjenesten, i butikker, og alle andre funksjoner vi trenger for å holde hjulene i gang, blir mindre utsatt for smitte.

Publisert: 13.03.2020 15.39