Eldrerådet informerer

Høsten 2023 valgte kommunestyret nytt eldreråd for perioden 2023 - 2027.

Eldrerådet 2023-2027

Leder: Vivi-Ann Eriksen (Søndre Nittedal Pensjonistforening)

Nestleder; Arnfinn K. Eduardsen (Ap)

Kristen Berit Korvann (Nordre Nittedal Pensjonistforening)

Laila Stern (Hakadal Pensjonistforening)

Anne-Brith Bjerke (Fagforbundet)

Ruth Sletta (H)

Geir Bjarte Thaule (Krf)

Nittedal eldreråd er et rådgivende organ for kommunen. Rådet skal sikre en bred, åpen og tilgjengelig medvirkning i saker som gjelder eldre. Rådet kan altså uttale seg i alle saker som gjelder eldre. I tillegg kan rådet selv ta opp saker som berører eldre. Enkeltsaker og klager på kommunale avgjørelser skal ikke behandles i rådet.  Rådet har normalt møter i forkant av møtene i formannskapet og kommunestyret.

Rådet legger ved kommentarer til saker som blir fremlagt. Planer for Nittedal kommune, oppfordrer til at eldre skal bo trygt og lenge hjemme. Da er transport, ernæring, sosiale møteplasser med aktiviteter, tjenester, dagsenterplasser, bygging av sykehjemsplasser, boliger med tjenester og fremtidig helsehus saker vi følger spesielt.

Dersom du som innbygger, eller pårørende til eldre innbyggere i Nittedal har synspunkter og ideer til hvordan Nittedal kan være et godt sted å bo for eldre, ønsker vi å høre fra deg. Du kan kontakte oss på følgende mailadresse:

vivi.ann.eriksen@nittedal.kommune.no

Du kan møte medlemmer av Eldrerådet og representanter fra pensjonistforeningene i Nittedal til en uforpliktende prat på følgende steder/dato;

Gnisten, Hakadal: 7.mai kl.17.00: Arnfinn Eduardsen, Laila Stern og Anne-Brith Bjerke

Kafeen Mosenteret: 15.mai kl.11.00: Geir Bjarte Thaule og Kirsten Berit Korvann

Folkets Hagan: 22.mai kl.12.00: Ruth Solveig Sletta og Torbjørn Rønning

Når vi møter deg, ønsker vi å stille følgende spørsmål:

Hva tenker du på med et aldersvenning Nittedal?

Hva skal til for at Nittedal kommune skal være en god kommune å bli gammel i?

Er det tema/saker som eldrerådet bør jobbe med for aldresgruppen 65år+ til 100 år?

Hva skal til for at du kan bo i nåværende bolig livet ut? Annet behov?

Politiske møter og sakspapirer - Møter - Eldrerådet 2023-2027

Foreninger i Nittedal (foreningsportal.no)

Publisert: 18.04.2024 12.31
Sist endret: 29.04.2024 09.29