Framskynder vaksine for ansatte i skole og barnehage

Nittedal kommune har besluttet å prioritere ansatte i skolen og barnehageansatte til koronavaksine.

Lærere i skolen får tilbud om vaksine torsdag 12. august, og SFO- og barnehageansatte får tilbud om vaksine fredag 13. august.

Samtidig er tilgangen på vaksinedoser så god at alle innbyggere i Nittedal vil få tilbud om å framskynde dose to. Prioriteringen av ansatte i skolen og barhehageansatte påvirker ikke denne framskyndingen.

– Vi har snakket med andre kommuner på Romerike, og vi ønsker å harmonisere oss slik at det ikke blir store forskjeller mellom kommunene. Samtidig er tilgangen på vaksiner nå så god at det er mulig å gjennomføre dette, sier ordfører Inge Solli.

– Vaksinering av lærere og barnehageansatte vil være en god sikkerhet for stabil drift framover. Vi har vært igjennom en svært krevende periode, og jeg håper og tror at vi unngår inngripende tiltak nå som mange blir vaksinert, sier ordføreren.

Publisert: 11.08.2021 16.43