Håper så mange som mulig melder seg på som bøssebærere til årets TV-aksjon: - Behovet er stort

Det er få dager igjen til årets TV-aksjon går av stabelen i alle landets kommuner, søndag 24. oktober. Nå oppfordres nittedølene til å melde seg på som bøssebærere til årets aksjon, «Barn, ikke brud».

- Jo flere, jo bedre – og alle aldersgrupper er naturligvis velkomne til å gå med bøsse. Behovet for bøssebærere er stort, sier Patrick Key, kommunikasjonsrådgiver og koordinator for TV-aksjonen i Nittedal kommune.

- Jeg oppfordrer flest mulig til å ta utfordringen. Du kan få en fin tur samtidig som du gjør noe som betyr noe for andre. Hvis folk ikke har kontanter, er det bare å oppfordre til å bruke Vipps, sier ordfører Inge Solli.

Ta med familie eller venner

På grunn av nedstengninger og strenge smittevernregler ble fjorårets TV-aksjon gjennomført digitalt. Ordfører Inge Solli gleder seg over at nittedølene nå har muligheten til å bli med på årets viktigste søndagstur.

For å bli bøssebærer i Nittedal kommune registrerer man seg på www.blimed.no. Du vil motta all nødvendig informasjon når du registrerer deg.

- Nittedølene har tidligere vært svært flinke til å stille opp, så vi håper på et stort engasjement også i år. Per nå mangler vi ca. 115 bøssebærere om vi sammenligner med året før pandemien, men det er nok en del som tar med seg familie eller venner som derfor ikke er registrert hos oss, fortsetter Key.

Vi gjør oppmerksom på at du også kan gi ditt bidrag via Vipps. Hver bøsse har en unik QR-kode som du kan skanne og dermed bli sendt direkte til TV-aksjonen sin Vipps. Beløpet registreres lokalt.

Her kan du registrere deg som bøssebærer

«Gjørmeløp»

Tradisjonen tro arrangeres det årlige «Høstslippet», også kalt «gjørmeløpet», på Sørli til inntekt for årets TV-aksjon. Det er 12. gang løpet arrangeres og påmeldingen vil skje ved Skistua på Sørli fra kl. 11.30. Alle inntekter vil gå til innsamlingsaksjonen.

Årets TV-aksjon går til Plans arbeid for å få slutt på barneekteskap i Mali, Malawi, Niger, Nepal og Bangladesh, og har fått navnet «Barn, ikke brud». Midlene som blir samlet inn skal bidra til at barn, unge og eldre skal få opplæring i jenters rettigheter og i likestilling at jenter får bli på skolen og at lovverket skal beskytte barn fra å bli giftet bort.

Publisert: 21.10.2021 09.24