Informasjon om gjenåpning

Regjeringen la 7. mai 2020 fram en plan for nedbygging av korontatiltakene. Kriseledelsen i Nittedal kommune går gjennom denne planen og kommer med en samlet oppdatering om videre tiltak og datoer for gjenåpning i Nittedal.

Skoler

Alle skolene våre skal åpne i løpet av uke 20. Elever og foresatte får beskjed fra sin skole om hvordan opplegget blir. Les mer om skoleåpning her.

Skolens lokaler skal inntil videre ikke benyttes til annet enn skoledrift. Musikkøvelser og treninger som til vanlig foregår i skolens lokaler, kan foreløpig ikke gjenopptas her.

Idrett og arrangementer

Nittedal kommune vil tidlig i uke 20 gi en samlet oversikt over status på de ulike idrettsanleggene og arrangementer på offentlig sted og hvilke restriksjoner som gjelder.

Tidsplan for nedbygging av tiltak

Her er Regjeringens tidsplan for nedbygging av tiltak. Kriseledelsen i Nittedal vil med utgangspunkt i denne planen ta stilling til hvordan en kontrollert gjenåpning av ulike tjenester i Nittedal skal foregå. Informasjon om dette kommer tidlig i uke 20.

Publisert: 08.05.2020 14.20