Mette Mosby Kristiansen ansatt som kommunalsjef helse og velferd

Hun kommer fra stillingen som kommunalsjef for helse og omsorg i Gran kommune, er utdannet sykepleier og har master i helseledelse.

Mette Mosby Kristiansen bor på Hagan i Nittedal, og tiltrer som kommunalsjef i Nittedal i slutten av februar 2022.

– Jeg gleder meg veldig til nye utfordringer, og til å komme tilbake til Nittedal kommune, sier Mette Mosby Kristiansen.
Mette har arbeidet i Nittedal kommune tidligere, sist som enhetsleder institusjon fra 2012 til 2017.

– Jeg kommer tilbake akkurat på dagen fem år etter at jeg sluttet i Nittedal kommune. Jeg har hørt veldig mye bra om det som har skjedd i Nittedal i disse årene. Jeg kjenner mange i Nittedal fra tidligere, og vet at det er en svært kompetent organisasjon. Jeg er stolt over å få lov til å fortsette det gode arbeidet som er gjort i Nittedal, sier hun.

Rådmann Finn Christian Brevig er godt fornøyd og ser framover med ansettelsen av Mosby Kristiansen.

– Jeg er meget godt fornøyd med at Mette Mosby Kristiansen nå blir en del av ledelsen i Nittedal kommune, sier rådmann Finn Christian Brevig.

– Hun kjenner godt til Nittedal og sektoren fra tidligere, og har gjennom tiden i Gran skaffet seg solid erfaring på kommunalsjefnivået. I tillegg har hun betydelige kunnskaper omkring velferdsteknologi og mange av de utfordringene helse og velferdssektoren i Nittedal vil stå overfor i årene som kommer. Vi ønsker Mette hjertelig velkommen, sier han.

Publisert: 29.11.2021 16.19